Saturday, February 19, 2011

Cuaca Panas

Kadang2 pelik aku tengok org ni. Tak boleh ditegur terasa sampai skrg, walaupun dah lama kene tegur dulu masih berdendam dgn menabur fitnah. Susahnya apabila hati telah rosak maka rosaklah seluruhnya, ni la jadinya. Walaupun perkara yg ditegur tu betul dan ada rujukan tetap disangkal mengatakan dia yg betul. Malah difitnah pula yg bukan-bukan. Hai...menegakkan benang basah.

Walaupun panas telinga mendengar, kecil mata aku nampak, nasib baik aku boleh tenang. Susah bila kita jumpa org Islam yg perasan lebih Islam dari org lain. Tu la jadinya, konon amik ilmu nabi tapi perangai macam babi, konon belajar ilmu wali tapi mulut macam kuali. Apa nak jadi org zaman skrg ni.

Dengan rendah diri aku diam dan hanya mendengar. Ini kali pertama. Jika ada kali kedua, aku masih akan diam. Tiada kali ketiga bagi aku pasti aku betah...tengok la. Apa nak jadi, jadi la. Jika ingin mencuba sekalipun aku bersedia.

Tengokkan saja org ni, pasti akan melarat keparat dan semuanya susah seumur hidup. Allah Maha Kuasa atas segalanya.

Aku tak perlu org ni dlm hidup aku...mampus lagi baik.

No comments:

Post a Comment